Játékosok:
Képességek fontosság szerint rendezve
alap pozíciók |
fő képességek |
kiegészítő képességek |
Kapus |
Védés |
|
Szélső Hátvéd |
védekezés |
szélsőjáték |
Középhátvéd |
védekezés |
|
Szélső |
szélsőjáték, játékszervezés, állóképesség |
védekezés, átadás |
Középpályás |
játékszervezés, állóképesség |
átadás, védekezés |
Csatár |
gólszerzés |
átadás |
pozíciók egyéni utasításokkal |
|
|
Szélső hátvéd közép felé |
védekezés |
|
Szélső hátvéd védekező |
védekezés |
|
Szélső hátvéd támadó |
védekezés, szélsőjáték |
játékszervezés, állóképesség |
Középhátvéd támadó |
védekezés, játékszervezés, állóképesség |
|
Középhátvéd szélre |
védekezés |
szélsőjáték |
Szélső védekező |
játékszervezés, állóképesség, szélsőjáték |
védekezés |
Szélső támadó |
szélsőjáték, játékszervezés, állóképesség |
átadás |
Szélső közép felé |
játékszervezés, állóképesség |
szélsőjáték, átadás, védekezés |
Középpályás támadó |
játékszervezés, állóképesség |
átadás |
Középpályás védekező |
játékszervezés, állóképesség |
védekezés |
Középpályás szélre |
szélsőjáték, játékszervezés, állóképesség |
átadás, védekezés |
Csatár védekező |
gólszerzés, játékszervezés, állóképesség |
átadás |
Képesség szintek
Ha egy játékosod valamilyen képességét edzed, az mindig kis lépésekben növekszik. Ha (az edzett képesség) elér egy bizonyos értéket, akkor az elnevezése meg fog változni. Ez azt jelenti, hogy egy játékos 'remek' játékszervezéssel ami 'nagyszerű' -re fog ugrani következő héten, csak egy kicsit játszik rosszabbul, mint az aki épp most lépett 'nagyszerű' -re!
Képességek csökkennek 29 éves vagy idősebb játékosoknál. Minél öregebbek lettek annál nagyobbak a lépések lefelé. Ezek a képesség-csökkenések Hétfőn történnek!
Isteni+
Egy játékos nem áll le az edzéssel mikor eléri az 'isteni' elnevezést.
Vannak magasabb szintek, melyeket csak a játékosok értékén lehet látni.
Népszerűség: fontos a csapatvezetőnek!
Vezetőképesség: fontos a csapatvezetőnek és azoknak, akikből edző lehet majd.
Őszinteség, Agresszivitás és Lapok
A legbecstelenebb és legagresszívebb játékos az, aki a leggyakrabban lapot kap. Ezen felül valószínűleg ő az a játékos, aki az ellenfél játékosának okoz sérülést. Alacsony tapasztalatú játékos ugyancsak gyakrabban kap lapot.
Felfüggesztett játékosok játszhatnak barátságos mérkőzésen, tehát kaphatnak edzést.
A lapokat törlik felfüggesztéskor és a szezonközti szünetben.
Válogatott játékosok
egy csomó tapasztalatot kapnak
Ha a tulajdonos klub a játékos anyaországában játszik akkor a klub visszakapja a játékos heti bérének 33-40%-át!
A sérülési esélyek nőnek a plusz meccs miatt, de
mikor a játékosok sérültek, a klub a bérek 100%-át kapja vissza a sérülés becsült ideje alatt.
A játékosnak továbbra is játszania kell a klubban, hogy edzést kapjon.
Egyéb hatás nincs mint ezek.
Edzés
Az ifi csapat
Fektesd be a maximumot az ifi csapatba! Az elején elég befektetni 2000 e Ft-t, amíg el nem éri a középszerű szintet, mivel állítólag eddig a szintig nincs sok különbség a 2000 e Ft és a 4000 e Ft befektetett összeg hatása között. Kb. 13-14 hét mire eléri jó szintet és kb. még egy szezon mire remek szintű lesz.
A legjobb módszer az edzések elkezdéséhez, ha a csapatod játékosai közül megnézed az ifi-játékosok tudásszintjét.
Ha vannak 17-19 éves játékosaid (ha nincs, akkor egy kicsit idősebb játékosok is jók lesznek kezdetben), akik edzhetők, bölcs választás velük kezdeni az edzést.
Edzhető ifinek javasolt a megfelelő, jó vagy remek szintű.
A későbbiekben: ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki az edzésből az edzés-programnak megfelelő ifikre van szükséged, akár játékosvásárlás árán is.
Az edzés időbe telik.
Erőnlétet minden héten kell edzeni a teljes edzés egy bizonyos százalékában. A hatékonysága magasabb intenzitás szinteken csökken. Az idősebb játékosoknak több erőnlétedzésre van szükségük, hogy fent tudják tartani ugyanazt a szintet. Célszerű 12-20% intenzitással dolgozni.
Az edzés ideje függ az edzett képességtől, az edzés intenzitásától, az edzőtől, valamint a segédedzők számától.
17-19 éves, 100% edzés intenzitással, jó edzővel és 9 segédedzővel:
(minden plusz év esetén, valamint minden egyes szinttel a jó edző alatt plusz 1 hetet kell hozzáadni a következő lapon található táblázatban szereplő értékekhez)
(Megjegyzés: ha 9 segédedződ van, már csak 1 kapusedződ lehet, hogy ne “verekedjenek össze”)
képesség |
hét |
edzett posztok / megjegyzések |
Védés |
5 |
9 kapusedzővel |
Védekezés |
8 |
a középső-, és szélsővédőkre egyforma mértékben hat |
Játékszervezés a középpályásoknak |
7 |
a középpályások 100% játékszervezés edzést kapnak |
Játékszervezés a szélsőknek |
14 |
a szélsők 50% játékszervezés edzést kapnak |
Gólszerzés |
6-7 |
csak a csatárok kapnak edzést |
Szélső |
5 |
szélső védőkre (50%) és szélsőkre hat (100%) |
Passzolás |
5 |
a középpályásokra, szélsőkre és csatárokra hat |
Lövés edzés - Gólszerzés |
N/A |
minden a héten játszott mezőnyjátékosra hat |
Lövés edzés - Pontrúgás |
N/A |
minden játékosra hat |
Pontrúgás |
1-2 |
minden játékosra hat |
Állóképesség |
1 |
minden játékosra hat, csökkenti a játékosok formáit! |
Generál edzés - Forma |
1 |
mindenkire hat, aki a héten játszott |
Generál edzés - Kapus |
N/A |
kis mértékben növeli a kapus képességet |
Hozd ki a legtöbbet a csapatodból...
Fontos azt a formációt kiválasztani, amelyik a leginkább megfelelő az edzés-tervednek.
Ne játssz "túlzott" formációkban mint pl. 2-7-1 azért, hogy több edzésposztod legyen! Ilyen esetekben egy játékosod se fog kapni edzést!
Mi történik, ha egy játékos az adott héten mindkét meccsen, de más poszton játszott?
Mindig a héten játszott utolsó pozíció számít, ez alapján kaphat edzést!
Csapatvezető
A csapatvezető, aki javítja a csapatszellemet.
A legmagasabb vezetői tulajdonsággal rendelkező játékos lesz a csapatvezető. (Semmi köze a csapatkapitányhoz, akit a mérkőzésekre jelölünk ki!) Ha nagyon népszerű, akkor a csapatszellem növekedni fog, ha kellemetlen személyiség, annak a többiekre nézve is rossz hatása van. Problémát okozhat, ha több ilyen játékosunk is van a csapatban. A többiek nem fogják tudni, kihez alkalmazkodjanak.
Lehetőleg egy játékosunk legyen, akinek – és csak neki* – a legmagasabb a vezetői képessége és nagyon népszerű is a játékosok között.
*ha több mint egy rendelkezik magas vezetői képességgel, és azonos az elfogadottságuk, akkor nem számít természetesen.
Különleges események
Extra lehetőségek játékos-pozíciókra vetítve
Csatárok |
különleges képességek |
jegyzetek |
Hosszú passz |
Kiszámíthatatlan + Átadás |
|
Labdaszerzés |
Kiszámíthatatlan + Gólszerzés |
|
Gyors megmozdulás |
Gyors |
hatástalan, ha a szembenálló védő is Gyors és jó a Védekezés képessége |
Technikás Jól fejelő ellen |
Technikás |
szembenálló védő, vagy középpályás ellen, ha annak Jól fejelő specialitása van |
Tapasztalat esemény |
|
|
Szélsők |
|
|
Jó passz + Gólszerzés |
Szélső |
A passzt fogadónak jó a Gólszerzés képessége |
Jó passz + Jól fejelő |
Szélső |
A passzt fogadónak van Jól fejelő specialitása |
Gyors megmozdulás |
Gyors |
hatástalan, ha a szembenálló védő is Gyors és jó a Védekezés képessége |
Technikás Jól fejelő ellen |
Technikás |
szembenálló védő, vagy középpályás ellen, ha annak Jól fejelő specialitása van |
Tapasztalat esemény |
|
|
Belső Középpályások |
|
|
Nem várt megmozdulás |
Kiszámíthatatlan |
alacsony Védekezés képesség esetén |
Tapasztalatlanság esemény |
|
|
Védők |
|
|
Nem várt Megmozdulás |
Kiszámíthatatlan |
alacsony Védekezés képesség esetén |
Fáradt Játékos |
alacsony Állóképesség |
szembenálló Támadónak magasabb az Állóképessége |
Tapasztalatlanság Esemény |
|
|
Minden Játékos |
|
|
Nem várt Megmozdulás |
Kiszámíthatatlan |
|
Bombagól |
Pontrúgás + Gólszerzés |
|
Szöglet / Jól fejelő |
jó Pontrúgó + jó Gólszerző |
A gólszerzési esély függ mindkét csapatban lévő Jól fejelő specialitású játékosok számától (hasonlítsd össze)! |
Színmagyarázat: gólszerzési esély, ellenfélnek ad gólszerzési esélyt, Időjárástól függő |
||
Időjárás esemény
Egy játékosra hatással lehet, ha Időjárás esemény történik:
Így, ha megvan a lehetőséged, hogy olyan játékosok közül válassz, akiknek majdnem ugyanolyanok a képességeik, de különbözőek a specialitásaik, akkor vedd figyelembe a következőket:
Napsütés
+ Technikás játékosoknak javul a Gólszerzés és Játékszervezés képessége napsütésben
- Gyors játékosoknak romlik a Védekezés képessége napsütésben
- Erőteljes játékosok Gólszerzés képességet vesztenek napsütésben, és jobban elfáradnak napsütésben
Eső
+ Erőteljes játékosoknak javul a Gólszerzés, Védekezés és Játékszervezés képessége esős időben
- Technikás játékosoknak romlik a Gólszerzés és a Játékszervezés képessége esős időben
- Gyors játékosok romlik Gólszerzés és a Védekezés képessége esős időben
Emlékezz, hogy az Erőteljes Játékosok Védekezés képessége kétszeresen számít mikor játéktördelést játszol!
Összezavarodás Események
Ezek az események a formáció tapasztalat skáláját használják(katasztrofálistól remekig) hogy megmutassák a csapat szervezettségi szintjének leesését, vagy javulását.
Formák
Minden játékosnak van egy rejtett forma-görbéje, amely lefelé, vagy felfelé mutat, de ezt a játékban sehol nem lehet látni, csak érzékelhető a játékos formájának, vagy értékének a változásából.
Minden edzésnapon (csütörtök 17:45) a csapatod harmada véletlenszerűen kiválasztásra kerül, nekik megváltozik a rejtett forma-görbéjük.
Ezután újabb harmad kerül kiválasztásra - ezek között az előbb kiválasztottak is szerepelhetnek - akiknek megváltozik az aktuális formája.
Befolyásoló tényezők
- nem számít, hogy egy játékos 1 vagy 2 meccsen játszott a héten
- ha egy játékos nem játszott az adott héten az negatív hatással lehet a formájára
- egy jó edző és a segédedzők jobb formában tartják a csapatot
- egy olyan csapatnál, ahol az edzés intenzitás magas, jobb formák várhatók
- állóképesség edzés hatására a formák csökkennek
Generál edzés
Általában elmondható, hogy ez lelassítja a forma-esést, vagy gyorsítja a forma-növekedést a forma-görbére hatva.
Mennyire fontos egy játékos formája?
Ha megnézed a játékosok értékelését a képességeik és formájuk függvényében hamar rájössz a formák fontosságára.
Például egy jó védő csapnivaló formában rosszabb teljesítményt nyújt, mint egy megfelelő védő jó formában.
bevétel a jegyekből és tapasztalatpontok
bajnoki
tapasztalatpont: 1x
a teljes bevétel a vendéglátóké
kupa
tapasztalatpont: 2x
2/3 bevétel a vendéglátóké, 1/3 a vendégeké
barátságos
tapasztalatpont: 0.1x belföldi, 0.2x külföldi barátságos meccsekre
a bevétel feleződik
válogatott meccs
tapasztalatpont: 3x
Tapasztalat
A tapasztalt játékosok jobb teljesítményt nyújtanak, mint az azonos tudású tapasztalatlan társaik!
Felállások
4-4-2: az alapfelállás. erős védelmet és középpályát ad. jó középpályásokkal érdemes játszani a labdabirtoklásért.
Támadó
3-5-2: erős középpálya enyhe védelmi gyengülés árán
3-4-3: igen támadó felállás. itt is igaz: jó középpályások kellenek ahhoz, hogy legyen elegendő helyzetünk.
4-3-3: nagyon gyenge középpálya ellen ajánlott. valószínűleg csak ellentámadásos taktikával jó.
2-5-3: átadás-edzésre egy gyenge támadású csapat ellen
Védekező
5-3-2: ellentámadásra lehet jó
4-5-1: védekező felállás erős középpályával... kibekkelni egy ikszet.
5-4-1: döntetlent kicsikarni jó középpályával.
Edzés-elmaradás
Az edzés-elmaradás kockázata akkor merül fel, ha 4 középhátvéddel, vagy 4 belső középpályással, vagy 4 csatárral állsz ki.
formáció tapasztalat
a csapatod 'Edzés' lapján találhatod meg mennyi tapasztalatot szerzett a csapatod különböző formációkban. Ezen formációk közül játszatva egyet növelni fogja ennek a tapasztalatát, de csökkenti a többiét (csak egy kicsit). 3 jól kitapasztalt formáció között leszel képes váltogatni.
A tapasztalati szintre hatással van a játékosok eladása. De igazán rossz hatással az lesz rá, ha csak kereskedsz.
Egyéni utasítások
pozíció |
utasítás |
hatás |
fontos képességek |
Középhátvédek |
támadó |
erősíti a középpályát gyengíti a középső védelmet |
+játékszervezés -védekezés |
szélre |
a hangsúlyt a szélső védelemre teszi és támadást gyengíti a középső védelmet |
+védekezés -védekezés |
|
Szélső hátvédek |
védekező |
erősíti a szélső védelmet gyengíti a szélső támadásokat |
+védekezés -szélsőjáték |
támadó |
erősíti a szélső támadásokat kicsit erősíti a középpályát gyengíti a szélső védelmet |
+szélsőjáték +játékszervezés +erőnlét -védekezés |
|
közép felé |
a hangsúlyt a középső védelemre teszi gyengíti a szélső védelmet és támadásokat |
+védekezés -szélsőjáték -védekezés |
|
Szélsők |
védekező |
erősíti a szélső védelmet gyengíti a szélső támadásokat |
+védekezés -szélsőjáték |
támadó |
erősíti a szélső támadásokat gyengíti a szélső védelmet |
+szélsőjáték |
|
közép felé |
erősíti a középpályát |
+játékszervezés -szélsőjáték -védekezés |
|
Belső Középpályások |
védekező |
erősíti a középső védelmet gyengíti a középső támadást |
+védekezés -átadás |
támadó |
erősíti a középső támadásokat |
+átadás -védekezés |
|
szélre |
erősíti a szélső támadásokat gyengíti a középpályát |
+szélsőjáték -játékszervezés |
|
Csatárok |
védekező |
erősíti a középpályát gyengíti a támadásokat |
+játékszervezés -gólszerzés |
hozzáállás
Laza Játék - a csapat gyengébben fog teljesíteni, mint általában. a csapatszellem 2 szintet fog a meccs után ugrani.
A Szezon Meccse - a csapat jobban fog teljesíteni mint általában, a csapatszellem feleződik a meccs után.
Taktikák
ellentámadás CA
Ha 0-0ra célzol. a helyzetek mennyisége lecsökken.
a helyzetek lecsökkentési képességét úgy kapod, hogy minden (igen, még a kapus is!) játékos védekezési képességét összeadod. Az erőteljes játékosok védekezési képességét kétszeresen kell venni. az állóképesség úgyszintén fontosabb (jó, ha kitűnő vagy félelmetes). ide is természetesen beszámít a tapasztalat.
hátránya: játékosaid hamarabb kifáradnak.
alkalmas felállások: 5-4-1, 4-5-1
hazai pálya
Egy csapat jobban teljesít a saját stadionjában, mint idegenben. Ez csak akkor számít, ha meccs nem egy: derby (két ugyanabból a régióból származó csapat meccse)
Pszichológia
csapatszellem
A csapatszellem olyan, mint egy általános forma az egész csapatodra; ha alacsony, a csapatod a képességei alatt fog teljesíteni, ellenkezőleg pedig felette.
A jó csapatszellem-stratégia nagyon fontos ebben a játékban!
A csapatszellemre a következő dolgok hatnak:
• az edző vezetőképessége
• a csapatvezető
• a csapat önbizalma : a lezuhanó önbizalom lerántja egy kicsit a csapatszellemedet is
• sportpszichológusok
• eladások és vásárlások ugyancsak hathatnak a csapatszellemre :
ha rossz együttműködő-készségű játékost veszel, a csapatszellemed leeshet.
ha jó együttműködő-készségű játékost adsz el, a csapatszellemed ugyancsak leeshet.
Ha egy frissen felhozott ifit transzferlistára teszel a felhozástól számított 3 napon belül, akkor ennek nem lesz semmi hatása a csapatszellemre.
Játékos kirúgása nem hat a csapatszellemre.
Edző jó vezetőképességgel és egy népszerű csapatvezető a legjobb helyzet ezeket illetően. Ez azt jelenti, hogy a TS-ed a LEGLASSABBAN fog csökkenni.
önbizalom
Az önbizalom nő a nyert meccsekkel, és csökken vesztéskor. De légy óvatos, ha kiváló; és nyerő szériában vagy, átfordulhat túlzott önbizalomba, s máris rosszabbul megy a meccs. Tartsd eszedben, hogy a sportpszichológusok emelik az önbizalmat és segítenek a csapatszellemed tovább magasan tartani. Viszont mérlegeld, hogy mindet kirúgod mikor már 'kiváló' szinten van.
MOTS - A szezon mérkőzése (match of the season)
Ha azt választod, hogy az adott mérkőzést a csapat MOTS taktikával játssza, a csapatod jobb teljesítményt nyújt, mivel a csapatszellem a mérkőzés közben magasabb lesz. A MOTS negatív hatása, hogy a mérkőzés után a csapatszellem értéke megfeleződik. A csapatszellem újra megnövelhető, ha PIC taktikával játszol:
PIC - laza játék (play it cool)
Ha azt választod, hogy az adott mérkőzésen a csapatod PIC taktikával játsszon, a csapatod a normál teljesítmény alatt fog játszani, de a mérkőzés után a csapatszellem 2 szintet emelkedik.
A 'PIC' és 'MOTS' taktikáknak nincs hatásuk a barátságos meccsekre.
Stadion
ez kellene, hogy legyen a stadionod felosztása
63% állóhely
25% ülőhely
10% fedett ülőhely
2% VIP páholy
Nézőszám
a nézőszámot befolyásolhatja a csapatunk és ellenfelünk jelenlegi helyezése a bajnokságban, a nyerőszériánk, a szurkolóink hangulata, és természetesen az időjárás is
A Hattrick szezon
Felhívjuk a figyelmedet, hogy a liga&kupa/barátságos összecsapások időpontjai országonként különböznek, így az átlag lett számításba véve
liga és kupa hetek
egy hattrick hét a bajnoki összecsapással kezdődik
1-13 hét |
szerdánként |
kupa vagy barátságos meccsek |
|
szombatonként |
bajnoki meccsek |
két szezon között:a 14.-ik és egyben utolsó bajnoki meccs után megkezdődik az úgynevezett uborkaszezon, melynek programja:
14. hét |
szombat |
utolsó bajnoki meccs |
lehetőség a klub nevének megváltoztatására |
|
szerda |
barátságos meccs |
|
15. hét* |
szombat |
kvalifikációs meccs, a szezonvégi bónuszok megkapása |
lehetőség a klub nevének, régiójának megváltoztatására |
|
szerda |
barátságos meccs |
|
16. hét* |
szombat |
nincsenek meccsek |
|
|
hétfő |
a játékosok fizetésének kiszámolása, sárga/piros lapok törlése |
|
|
szerda |
első kupa vagy barátságos meccs |
|
1.hét |
új szezon |
||
*ezen a héten megemelheted az erőnlét edzés arányát és tarthatsz pl. pontrúgás vagy általános edzést, mert csak egy meccset játszol.
Egy bajnoki meccs és az azt követő barátságos vagy kupameccs a fontos az edzéshez és a pénzügyekhez.
Fordulók
az első barátságos/kupameccs és az első bajnoki meccs az új szezonban tartozik az 1. fordulóhoz
az első kupadöntő és az utolsó bajnoki meccs a 14. fordulóban van
a második kupadöntőt és az osztályozókat a 15 fordulóban tartják
csak barátságos meccset játszhatsz a 16. fordulóban
minden pénteken: nemzeti válogatottak meccsei
mérkőzések
az előző szezon végeredménye alapján
tehát: az első a felsőbb osztályból kiesett csapat, az utolsók a feljutott csapatok
1. forduló: 1-2, 3-4, 5-6, 7-8
2. forduló: 6-1, 8-3, 2-7, 4-5
3. forduló: 3-2, 5-8, 6-4, 7-1
4. forduló: 1-4, 8-6, 2-5, 7-3
5. forduló: 3-1, 5-7, 6-2, 4-8
6. forduló: 1-8, 3-5, 2-4, 7-6
7. forduló: 5-1, 6-3, 8-2, 4-7
8. forduló ugyanaz mint a 7. forduló, csak a helyszín változik
és így tovább...